Evropska komisija je 12. januarja objavila razpise za zbiranje predlogov za programe, ki promovirajo evropske kmetijske proizvode po svetu in v EU. V primerjavi z letom 2017, ko je bilo za sofinanciranje teh programov na voljo 142 milijonov evrov, je letos skupno na voljo 169 milijonov evrov. Programi so lahko tematsko zelo različni in lahko segajo od splošnih kampanj o zdravem prehranjevanju do takšnih, ki se osredotočajo na posamezne tržne sektorje.
Evropski komisar za kmetijstvo in razvoj podeželja Phil Hogan je povedal: „EU vodi v svetovni trgovini z agroživilskimi proizvodi in je najboljši naslov za visokokakovostno hrano na svetu. Na številnih poslovnih misijah v tujini sem se lahko sam prepričal, koliko zanimanja za agroživilske proizvode EU je med potrošniki in podjetji po vsem svetu. Pozdravljam nove promocijske programe, ki so v preteklosti uspešno pritegnili nove prijavitelje in povečali prepoznavnost naših proizvodov po svetu. Lani so prijave za agroživilske promocijske programe skoraj za desetkrat presegle razpoložljiva sredstva. Če ste med upravičenimi organizacijami, je zdaj torej čas, da se prijavite.“
Dve tretjini razpoložljivih sredstev je namenjenih promociji evropskih živil v državah zunaj Unije, zlasti v tistih, kjer je veliko potenciala za povečanje izvoza agroživilskih proizvodov EU, kot so Kanada, Japonska, Kitajska, Mehika in Kolumbija. Programi znotraj EU naj bi se osredotočali na ozaveščanje potrošnikov o različnih shemah in oznakah kakovosti EU, kot so geografske označbe ali ekološki proizvodi. Sredstva za posamezne sektorje bodo namenjena programom, ki promovirajo trajnostno vzrejo živali, tudi v ovčereji in kozjereji, dodatna sredstva pa bodo namenjena kampanjam za promocijo zdravega prehranjevanja ter uživanja sadja in zelenjave. Celoten seznam prednostnih področij in razpoložljivih sredstev je na voljo tukaj.
Kdo se lahko prijavi?
Na objavljeni razpis se lahko prijavijo različne organizacije, na primer trgovinske organizacije, organizacije proizvajalcev in organi agroživilskega sektorja, pristojni za promocijske dejavnosti. Tako imenovane „enostavne“ programe lahko predloži ena ali več organizacij iz iste države EU, „multiprograme“ pa vsaj dve nacionalni organizaciji iz vsaj dveh držav članic ali ena ali več evropskih organizacij. Kampanje običajno trajajo tri leta.
Predloge je treba oddati prek namenskega portala do 12. aprila 2018. Komisija jih bo ocenila in upravičence razglasila jeseni.
Izvajalska agencija EU za potrošnike, zdravje, kmetijstvo in hrano (CHAFEA) z vrsto orodij prijaviteljem pomaga pri uspešni oddaji predlogov. Več informacij bo na voljo na informativnih dnevih, ki bodo potekali po EU. Prvi informativni dan bo 31. januarja v Bruslju in bo namenjen vsem potencialnim upravičencem, oglaševalskim agencijam in nacionalnim organom.