Podeželje je okolje, ki ponuja mnogo priložnosti tudi za razvoj različnih podjetniških idej. Ideje lahko vodijo do dodatne ponudbe inovativnih izdelkov in storitev, vendar le, če se uresničijo.
Bodoči potencialni podjetniki nemalokrat obupajo že na začetku, ker preprosto ne vedo kako bi se zadeve lotili. Poleg tega, da znaš narediti nek dober izdelek ali opraviti storitev, ki mora najti pot do kupca, ki je pripravljen za to plačati, je potrebno zagotoviti sredstva, dovoljenja, se odločiti za organizacijsko obliko, organizirati delovni proces, da ne omenimo vseh administrativnih in drugih strokovnih del, ki so potrebna tako pri izvedbi kot tudi kasneje, ko poslovanje že steče.
Prav zato je Mestna občina Ljubljana v sodelovanju z Javnim zavodom Cene Štupar izvedla dvomesečni program izobraževanja, katerega osnovni cilj je bil, da bodoči podjetniki razvijejo in hkrati preverijo svoje ideje ter pridobijo znanja, ki jim bodo koristila na njihovi podjetniški poti, če se seveda odločijo, da bodo nadaljevali in začeli s poslom.
Poseben poudarek je bil tudi na iskanju takih idej in projektov, ki bodo koristni ne le za podjetnika, ampak bodo imeli družbeni učinek – ali zaposlitev dolgotrajno brezposelnih in ranljivih oseb, skrb za okolje, zdravje, izobraževanje mladih ipd.
Izobraževanje je bilo omejeno na območje Mestne občine Ljubljana, posebej lepo so bili vableni tisti, ki živijo na kmetijah. Usposabljanje je bilo zelo intenzivno; vključeni v program so se udeleževali različnih oblik svetovanja, bodisi skupinsko ali individualno, obiskovali so delavnice ter različne dogodke na tematiko družbenih učinkov. Na voljo so jim bili izkušeni mentorji s področja oblikovanja produktov, podjetništva, prava, financ, trženja in kadrov. Organizatorji in vključeni so se ves čas trudili, da je bilo vzdušje sproščeno in so hkrati razvijali tudi sodelovanje in povezovanje posameznih idej.
Izvedba programa je potekala od septembra do decembra, izobraževanje se je zaključilo s sklepno prireditvijo na dnevu odprtih vrat 17.12.2015 v DPlacu, kjer so podjetniki predstavili svoje podjetniške projekte v triminutnih predstavitvah. Zares zanimive zamisli so imeli podjetniki; od organizacije tematskih rojstnodnevnih zabav otrok na kmetiji (turistična kmetija »Pri Lazarju«), kar trije so razmišljali o tem, kako bi dodatno »izkoristili« čebelarstvo, poleg prodaje medu (urbani čebelar, pri katerem bo možno najeti čebelji panj in pridelovati med kar doma na balkonu ali domačem vrtu, čebelarska doživetja v okviru apiturizma in učni ter apiterapevtski čebelnjak (priporočljivo za bolnike z astmo)), en projekt je vključeval idejo o učni mestni ekološki kmetiji, še en projekt pa o dodatni ponudbi storitev na območju Ljubljanskega barja (piknik prostor in dodatna turistična ponudba), dva projekta pa sta reševala problem težje zaposljivosti oz. dolgotrajne brezposelnosti (peka palačink »to go« in šivankarica).
Projekte je ocenila štiričlanska komisija (dva predstavnika MOL in po en predstavnik KGZS ter NLB, Centra za inovativno podjetništvo) in podala komentar na predstavljene ideje ter napotke bodočim podjetnikom.
Kot je ob zaključku povedal član komisije Gregor Sakovič, vodja Centra za inovativno podjetništvo pri NLB, so bili prijavljeni projekti zanimivi, nekateri bolj, nekateri pa nekoliko manj razdelani, sedaj pa je čas, da podjetniki naredijo korak naprej. Potrebno se je opogumiti in začeti s poslovanjem in takrat bo tudi pravi čas za čestitke.
|